İçeriğe geç

Tasarım Desenleri

Tasarım desenleri, yazılım tasarımında sürekli olarak karşılaşılan sorunlara esnek, yeniden kullanılabilir, başarılı çözümler getiren bir takım hazır kalıplardır.

Nesneye dayalı programlarda (OOP), tasarım desenleri, sınıf ve nesneler arasındaki ilişkilerin en iyi şekilde nasıl olmaları gerektiğini açıklayan yöntemlerdir.

Algoritmalar tasarım deseni değillerdir. Örneğin; Lineer Search, BubleSort… Bunlar birer çözümdür.

Tasarım Deseni Kullanmanın Faydaları

  • Yazılım geliştirme sürecini hızlandırır.
  • Yazılım projelerinin büyümesini ve genişlemesini kolaylaştırır.
  • Yazılım mimarlarının ve yazılımcılar için kod okunabilirliğini arttırır. Bu kişiler arasında ortak bir dil yaratmayı sağlayarak, iletişimi kolaylaştırır.
  • Tasarım desenlerini uygulayarak etkin kod üretilir.
  • Yazılımın kalitesi artar.
  • Yazılım için harcanan iş gücünden tasarruf edilir.

Tasarım Desenleri 3 Ana Gruba Ayrılır

A. Kurucu Tasarım Desenleri (Creator Design Patterns)

  • Abstract Factory (Soyut Fabrika)
  • Builder (Kurulum Nesnesi)
  • Factory Method (Fabrika Yordamı)
  • Prototype(Kopya Nesne)
  • Singleton (Tek Nesne)

B.Yapısal Tasarım Desenleri(Structural Design Patterns)

  • Adapter (Adaptör)
  • Bridge (Köprü)
  • Composite(Ağaç Yapısı)
  • Decorty (Dekaratör)
  • Facede (Önyüz)
  • Flyweight (Hafif Ağırlık)
  • Proxy ( Özdeş Nesne)

C. Davranışsal Tasarım Desenleri (Behavioral Design Patterns)

  • Chain of Responsibility (Sorumluluk Zinciri)
  • Command (Komut)
  • Interpreter (Yorumlayıcı)
  • Iteratör(Tekrarlayıcı)
  • Madiator(Arabulucu)
  • Memento (Hatırlayıcı)
  • Observer (Gözlemci)
  • State ( Durum)
  • Starategy (Strateji)
  • Template Method (Kalıp Yordam)
  • Visitor (Ziyaretçi)
Tarih:Yazılım/Teknoloji

İlk Yorumu Siz Yapın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir